Sommarlooooov!

Jag har äntligen fått sommarlov och det är så jäkla skönt! Jag njuuter av varje sekund :) Tänkte berätta lite vad jag har haft för mig de senaste dagarna.

På tisdagen var det alltså dags för tenta. I fem timmar satt jag och skrev konstant. Jag hade sex frågor att svara på, men hann ändå inte med sista frågan. Hade nog behövt en och en halv timme på den sista frågan, men hade bara 40 minuter, så den gick inte alls bra. Men jag får hoppas på att dom andra väger upp!

Efter tentan var jag helt död i huvudet, men vi bestämde oss för att åka in till stan och luncha. Jag hade bil så vi drog iväg och parkerade i duvanhusets parkeringhus. Sen åt vi på "mat och muffins". Där satt vi och hade trevligt i cirka 40 min, innan jag plötsligt kommer på att jag glömde betala en parkeringslapp och lägga i bilen. Jag får lite panik, springer till bilen och på rutan sitter såklart en fin liten gul lapp. Grattis Lina! 200 i böter. Precis vad jag behövde efter den härliga förmiddagen. Då ville jag bara hem och gråta lite. Inte för att det var så mycket pengar, men själva grejen att få böter känns lite misslyckat. Dessutom stod det på lappen att dom hade satt dit den 14.57, jag kom dit 14.58, superkul! Drog hem och var lite bitter innan jag tog mig i kragen och fixade till mig innan tenta-festen med mina klassisar! Dagen slutade jättebra och jag kommer sakna alla mina vänner under sommaren <3

På onsdagen hade jag och Emma planerat en promenad och ett Ikea-besök. Så det blev en riktig systerdag, bara jullis som fattades! På kvällen firade vi Emma som har tagit examen, med middag på Munken med familjen. Jättemysigt! Att vi dessutom lyckades lura Emma att mamma, pappa och Julia inte kunde komma var jättekul, för hon blev så överraskad när dom satt där när vi kom :D

Idag började dagen klockan sju, då vi hade tvättid. Det är så lätt att gå upp tidigt när det är så ljust ute! Vid halv tio drog jag och Emma och körde ett benpass på gymmet. Gött att ha en PT (blivande iaf) i familjen! Hihi :) Efter det hann jag bara hem och duschade innan jag åkte in till stan och mötte upp mina vänner för en lunch i solen på Waynes uteservering. Har även hunnit med att storstäda lägenheten och lagat mat. Märker nu att den här dagen varit hur lång som helst typ, haha! Nu på kvällen cyklade jag och Martin in till sandgrundsudden och mötte upp mina vänner, slog oss ner på en filt och lyssnade på Topcats när dom rockade loss. Dom var grymma :D Nu är jag hemma igen och jag tror inte att det blir en jättesen kväll ikväll för jag är ganska trött!

Det blev ett väldigt långt inlägg idag, men jag har ju bloggat så dåligt de sista dagarna så nu fick jag ta igen det!

Det går inte att ladda upp bilder :( har försökt en halvtimme typ, så ni får bli utan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0