Tisdag 6 juli 2010

01.32 är klockan just nu.

Det är mitt i natten. Jag kan inte sova. Vet inte varför? Jag inbillar mig att det är för att jag drack kaffe typ vid 5 på eftermiddagen idag. Jag inbillar mig alltid att jag inte kan sova för att jag har druckit kaffe lite för sent. Men jag är väl ingen gammal tant? Jag borde väl klara av att dricka kaffe senare än 17? Men nej då, jag kan minsann inte sova. Fast om jag ska vara ärlig har jag inte försökt heller. Är ju inge trött alls, eller jag var inte för en liten stund sen iaf. Men nu när jag smög ner för trappan, genom köket som var mörkt och in i tv-rummet där min dator var, så blev jag helt plötsligt trött. Kanske av all spänning som det innebar att smyga ner, alldeles ensam till tv-rummet. Vet inte vad som hänt med mig.. När jag var liten var jag ju jättetuff och inte rädd för något, nu är jag lite mörkrädd bara av att gå i mitt eget hem. Haha! Löjligt när jag tänker efter.

Tiden sen jag gick och la mig typ vid halv 12 och framtill nu, har jag tillbringat med att läsa en bok som jag läste när jag var liten. Ska först förklara lite vaför jag läste just den boken. För det var nämligen så att jag höll på att läsa sista Twilight-boken "så länge vi båda andas" (nej, jag har inte läst den förrän nu) och hade inte hunnit läsa ut den idag. Emma hade lånat den på biblan (kan man säga så nu? Bilban allstå? Sa så när jag var liten till biblioteket) och iaf så var hon tvungen att lämna tillbaka iden idag för tiden hade gått ut. Och när jag senare idag skulle gå och låna den, var såklart alla exemplar utlånade. Bad luck! Kul att börja i en bok, vara mitt inne i den och sen inte få läsa klart den. Ja, iaf nog om det. Alltså hade jag ingenting att sysselsätta mig med den här tröttlösa kvällen. Så jag gick upp på mitt rum och tittade i en garderob där jag har böcker från när jag var liten, och hittade boken "Sanning eller konsekvens". Hemsk bok förresten! Läste ut boken på typ en och en halv timme kanske, och när jag kom till slutet hittade jag en lapp där det stod:

Svenneby skolan
Andra pris i
Torsby kommuns
skrivartävling
2000
Prosa

Lina Barremyr


Lite kul ändå? Hade helt glömt bort att boken var ett pris i en skrivartävling. Kommer faktiskt ihåg var min "berättelse" handlade om. Måste se om jag kan hitta den någon dag. Kanske hittar den när jag ska packa ner alla saker i samband med flytten till Karlstad i augusti! :D




Bokomslaget



Finns även som film


Nämen sedär, nu blev jag pigg igen! Har iaf skrivit av mig lite, får se om någon nu orkar läsa allt. Haha!
God natt gullepluttar! Nu ska jag försöka sova. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0