Torsdag 22 juli 2010

Hej mina vänner!

Jag har haft ett jättebra dygn det senaste dygnet. Har mått bra med nära och kära, men även arbetat HÅRT! Haha. Ska berätta.. Igår åkte jag, mamma och morfar upp till sommarstugan ganska tidigt. Där väntade en gammal vind som skulle tömmas på isolering. Usch, det är det värsta jag har gjort. För det första så var det alldeles blött, efter som det läckt MASSOR med vatten där, det var därför det var tvungen att bytas. Så jag och mamsen satte på oss arbetkläderna och näs- och munskydd för att skydda oss mot råttpest, sorkfeber och allt man kan tänka sig. Isoleringen var blöt, äcklig och full med råttbajs. Ni kan ju tänka er? Dessutom var det varmt och jävligt. Haha! Man får klaga när man är duktig och gör jobbet ändå. Vi gjorde typ 3/4 sen var vi klara för dagen.

Efter det åkte jag och mamma upp till sjön och tvättade av oss. Det är såååå härligt att tvätta sig och tvätta håret i sjön. Det bästa om finns typ. =) Vi åkte i Runes Volvo Amazon och jag körde. Det kommer bilder på det. Det kommer bilder på hela kvällen. Sen fixade vi iordning inför kvällen, och resten av min familj (utom Emma som jobbade) och Martin kom upp till Runnsjön och vi drog till sjön igen. Där samlades nästan hela släkten på mammas sida och det var full rulle. Vi var typ 33 pers, vi grillade och stekte kolbullar. För er som inte vet vad kolsbullar är så steker man först tärnat fläsk över elden i en stekpanna, sedan häller man på en smet som är typ som pannkakssmet. Skitgott! Vi hade en jättehärlig kväll tillsammans vid sjön, innan vi åkte tillbaka på våra sommarstugor (som alla ligger på samma ställe), där spelade vi kubb, boule och vi avslutade kvällen i Runes biljardrum med en omgång biljard.

Som sagt, en jättemysig kväll! =)

Idag har vi hjälpt Rune att städa hans hus, spelat lite krocket, umgåtts och tagit ut resten av isoleringen från vinden. Nu på kvällen har vi grillat här hemma. Bara jag, mamma och pappa. För Emma och Julia är nere i Karlstad på Rix FM festivalen. Jag vill också dit, men jag börjar jobba nu vid nio. Jobbar natten och slutar tio i morgon bitti. Rätt soft pass, eftersom jag har sovande natt! Haha!

Nu kommer det bilder:



Såhär snygg var mamma när vi grejade på vinden. Haha!


Vid sjön!


Nybadad


Snyggbilen. På ena bilden kör jag! :D


Fixad inför kvällen


Släkt och kolbullar :D


Martin, jag och Jullis äter


Julia är en wannabe. Haha!


♥ ♥ ♥


Åh, finns det nån sötare? ♥ Tremänning!





Släkt!


SNYGG! ♥


Tremänningar. SÖTA!


Mamma, Jullis och pappa ♥


Pappa och Martin. Släkt i bakgrunden. :)


Mammas morbror Rune. Världens coolaste i arbetskläderna! Haha! :D


Runnsjön ♥


Runnsjön ♥


Sen tog batteriet i kameran slut. Typiskt! Men nu måste jag fixa iordning innan jag drar till jobbet. :)

Puss på er! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0